TEDMEM’in “Türkiye’nin Telafi Eğitimi Yol Haritası”

Öğrencimiz Berke GÜNAL, 27-30 Mayıs 2021 tarihlerinde düzenlenen Türkiye Turkcell Yıldız Genç Ve Açık Yaş Uzun KulvarMilli Takım Seçmesi (50 M)’de finallere kalmıştır.
31 Mayıs 2021
“LGS MOTİVASYON” Etkinliğimiz
3 Haziran 2021
TEDMEM’in “Türkiye’nin Telafi Eğitimi Yol Haritası” raporuna göre, öğrenme kayıplarının telafisi için toplumsal seferberlik başlatılmalıdır. Çünkü;
Öğrenme kayıpları ciddi boyutlara ulaşmış, çocuklarımızın sosyal ve duygusal gelişimleri sekteye uğramıştır.
Öğrenciler, öğretmenler, veliler uzaktan eğitim sürecinde çok yorulmuş, sürecin bu kadar uzamasıyla devam etme motivasyonlarını kaybetmişlerdir.
Uzaktan eğitim sürecinin nitelik boyutu hiç konuşulmamış; erişilen içeriklerin niteliği ve öğretmenlerin dijital yeterlikleri arka planda kalmıştır.
Türkiye, AB ve OECD ülkeleri içinde okullarını en uzun süre kapalı tutan ülkelerden biri olmuştur.
Yalnızca ülke içindeki eşitsizlikler değil, ülkeler arası eşitsizlikler de derinleşmiştir.
Salgının ilk yılında, ara tatiller hariç geçen 175 okul gününde, okulların en fazla açık olduğu sınıf düzeyinde bile öğrenciler sadece 15 okul günü yüz yüze eğitime devam edebilmiştir.
Salgının ilk yılında bazı sınıf düzeyleri için yüz yüze eğitim hiç başlatılamamıştır.
Öğrencilerin eşit koşullarda uzaktan eğitime erişimi mümkün olmamış, eşitsizlikler derinleşmiştir.
Okulun çocukları koruyucu ve gözetici rolü kesintiye uğramıştır.
Her beş çocuktan biri “öğrenme yoksulu”dur. Bu oranın salgınla birlikte misliyle artmasından endişe edilmektedir.
Türkiye’de okul öncesi ve ilkokul çağında çocuğu olan nüfusun yaklaşık yarısının eğitim düzeyi çocuklara evde eğitim desteği sağlamak için yeterli değildir.
#Türkiye’ninTelafiEğitimiYolHaritası #tedmem
Atatürk

Ansolon