Fark Yaratan Programlar

TED Trabzon Kolejinde MEB onaylı ulusal ve uluslararası programlar uygulanır.



1TETUF
TED Trabzon Koleji Ulusal Gençlik Forumu, lise öğrencilerinin belli komisyonlar içinde biraraya gelerek güncel konuları tartışıp bir sonuca varacakları ve vardıkları sonucu forum içinde sunacakları bir etkinliktir.Katılımcıların tartışacakları konular, Türkiye’nin ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel sorunları olacaktır. Bu sorunlar, TED Trabzon Koleji I. Ulusal Forumu’nda 06-09 Aralık 2019 tarihinde , TED Trabzon Koleji’nde değerlendirilecektir. Trabzon’da düzenlenecek olan bu forum, takım kurma çalışmaları, komite çalışmaları, genel kurul aşamalarını içerecektir. Her komisyonun kendi konusu olup, forumun çalışma dili Türkçe olacaktır.

9. 10. 11. ve 12. Sınıf öğrencilerimizin ülkemiz ve dünyamızdaki güncel konular hakkında farkındalık yaratması ve sorunlara ortak çözümler üretebilme yetilerinin gelişmesi amacıyla düzenlenen etkinliğimizde sizleri TED Trabzon Koleji olarak ağırlamaktan onur duyacağız.
2MARATON ETÜT VE MENTÖRLÜK
Maraton Etüt Sistemi grup etütleri ve bireysel etütler şeklinde uygulanmaktadır. Grup etütlerinde, öğrencileri bulundukları sınıf kademesi içerisinde küçük gruplara ayırarak derslerdeki eksiklerini giderici çalışmalar yapılır. Çalışmalar kapsamında öğretmenin belirlediği eksiklikler doğrultusunda konu anlatımı veya soru çözümü yapılarak öğrencilerin eksiklikleri giderilir. Bireysel etütlerde, öğretmen benzer eksik kazanımları olan öğrencileri gruplayarak Etüt Talep Kartı ile birlikte Ölçme ve Değerlendirme Birimi’ne iletir. Ölçme Değerlendirme Birimi haftalık planlamayı yaparak öğretmeleri ve öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Panosu’ na asarak, velileri ise SMS ve K12 yoluyla bilgilendirir.

Okulumuzda PDR Birimi, Müdür Yardımcıları ve Ölçme Değerlendirme Birimi işbirliği sonucu Mente-Mentor eşleştirmeleri yapılır. Bir mentora ortalama 9 mente eşleşecek şekilde planlama yapılır. Her mente, mentoruyla Cuma günü 15.55-16.35 saatleri arasında mentorluk toplantısı yapar. Ölçme ve değerlendirme biriminin hazırlamış olduğu dokümanlar doğrultusunda çalışmalar yapılır. Her mentenin kendisine ait bir dosyası ve her mentorun mentelerine ait bir dosyası bulunur.
3MUTLU ODA PROJESİ
Türkiye’de ilk kez TED Trabzon Koleji PDR Birimi tarafından uygulanmakta olan “Davranış Geliştirme Projesi: Mutlu Oda”; bazı uyumsuz davranışlarından dolayı ötekileştirilen, dışlanan öğrencilerimizin okula uyumunu kolaylaştırmak için, modern ve kapsayıcı bir yaklaşımla hazırlanmış, özel olarak düzenlenmiş olan “MUTLU ODA”da yapılan uygulamaları içeren bir projedir.TED Trabzon Koleji’nde de bazı öğrencilerin başa çıkmakta zorlandığı ve bu nedenle çevrelerine uyum sağlayamadığı durumlar olabilmektedir. Bu öğrencilerin MUTLU ODA aracılığıyla belli deneyimleri kazanarak çevrelerine (sınıf ortamı, okul ortamı, arkadaş ortamı) uyum sağlamaları hedeflenmektedir.

MUTLU ODA Projesi için seçilen, 1.-4. Sınıf düzeyinden öğrenciler, her gün bir saatlerini MUTLU ODA’da geçirmekte ve onlar için özel olarak hazırlanmış olan uygulamalara bireysel ya da küçük gruplar (en fazla 3 öğrenci) halinde katılmaktadır. Uygulamalar uzman psikolog tarafından öğrencilerimizin sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerini desteklemek üzere hazırlanmıştır. Aynı zamanda Mutlu Oda etkinlikleri Dinginlik Odasında yapılan gevşeme ve nefes egzersizleri ile desteklenmektedir.Hazırlanan uygulamalar Mutlu Oda sorumlusu ve 10. sınıf düzeyinden seçilen rol model öğrenciler eşliğinde gerçekleştirilmektedir. Yıl sonunda rol model öğrencilere katılımlarından dolayı sosyal etkinlik sertifikası verilmektedir.

MUTLU ODA’da öğrencilerin uyumunu nasıl kolaylaştırıyoruz?
1. Sanat ve müzik uygulamaları ile
2. Farkındalık ve dinginlik uygulamaları ile
3. Fiziksel aktivitelerle
4. Öğrencilerimize özgürlük alanı sağlayarak
5. İhtiyaç duyduklarında öğrencilerimizin dinlenmelerini sağlayarak
4TED BOSTAN PROJESİ
PDR Birimi tarafından uygulanmakta olan TED Bostan Projesi, kendini yalnız hisseden, sosyal olarak desteğe ihtiyaç duyan ve yanlış davranış örüntüleri sergileyen ortaokul öğrencilerimizin arkadaş edinmesi ve davranış sorunlarından uzaklaşması amacıyla oluşturuldu.

Öğrencilerin, doğada zaman geçirerek stres atmaları sağlanırken üretmenin verdiği mutluluk ile sorumluluk almaları hedeflenmektedir. Ayrıca öğrenciler, arkadaşlarıyla bahçede birlikte çalışarak paylaşmayı, işbirliğini ve yardımlaşmayı öğrenmektedir.
5DİNGİNLİK ODASI PROJESİ
Modern dünya insanının en temel sorunu “stres” tir. Üstelik yapılan çalışmalar göstermektedir ki; günümüzde stres, anaokulu öğrencilerinin dahi sorunu haline gelmiştir. Stresle baş etmede konusunda “dinginlik çalışmaları” oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Dingin bir şekilde geçirilen zaman; stresin azalmasını, zihnin temizlenmesini ve odaklanmayı kolaylaştırmaktadır.

PDR Birimi tarafından uygulanan “Dinginlik Odası” projesi, gün içerisinde strese maruz kalan öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve çalışanlarımız için oluşturulan “Dinginlik Odası” uygulamalarını içerir. Dileyenler günün uygun bir saatinde dinginlik odasına gelip, odanın sakin ve dingin atmosferinde, gevşeme ve arınma şansına erişebilmektedir. Düzenli olarak dinginliğe erişen bireylerin kendilerine yönelik farkındalıkları arttırmakta, daha sağlıklı ve sakin bireyler olmaları sağlanabilmektedir.

6YALNIZ DEĞİLİZ PROJESİ
PDR Birimi tarafından “Yalnız Değiliz” sloganı ile başlatılan projede amaç; öğrencilerimizin kendilerine ve çevrelerindeki arkadaşlarına karşı sergilenen zorba davranışları fark etme, bu davranışlardan uzak kalma ve bu davranışlara “hayır” deme becerilerini geliştirmektir. Projenin benzerlerinden en önemli farkı, öğrencinin kendisi değil bir başkası zorbalığa maruz kaldığında da sessiz kalmamayı ve sorumluluk almayı sağlamasıdır.

Proje uygulanırken problem çözme becerisi gelişmiş, uzlaşmacı ve lider özelliklere sahip öğrencilerimizden başlayarak, zaman içinde tüm öğrencilerimiz “KANKA” olmaktadır. KANKA yeleklerini/kol bantlarını giyen öğrencilerimiz arkadaşlarının yardımına koşmakta, öğretmenleri ile birlikte anlaşmazlıkları çözmekte ve zorbalığa “HAYIR” demektedir.
7OYUN MOLASI PROJESİ
Oyun, bireylerin stresli durumlardan uzaklaşması, kendini daha iyi hissetmesi, yeni arkadaşlar edinmesi ve sosyalleşmesi için en uygun etkinliklerden biridir. PDR Birimi tarafından uygulanmakta olan Oyun Molası Projesinde oyunun bu pozitif etkileri dikkate alınarak öğrencilerin daha pozitif duygular hissetmeleri, streslerinin azalması, daha olumlu davranışlar sergilemeleri ve sorumluluk almaları hedeflenmektedir.

Öğrencilerimizin oyun aracılığıyla sosyal gelişimlerini desteklemek için akıl oyunlarından oluşan bir oyun odası oluşturuldu. Bu odada piramit, abalon, 9 taş, mangala, quattro, yıldız çin daması, reversi, koridor, surakarta, satranç oyunlarına yer verildi. Öğrenciler bu oyunları oynarken okulda bulunduğu zamanı daha iyi değerlendirmeyi öğrenebilmektedir.

8KİTAP PROJELERİ
TED Trabzon Koleji, öğrencilerin her yönde gelişimini sağlamaya çalışırken, aynı zamanda maruz kalabilecekleri tehlikelerden onları korumak için üzerine düşeni yapmayı hedeflemektedir. Bu hedefle koruyucu önleyici rehberlik kapsamında PDR Birimi tarafından kitaplar hazırlanarak etkinliklerde kullanılmaktadır.

“Mutlu Çocuklar Hayır Demeyi Bilir” Kitabı


“Mutlu Çocuklar Hayır Demeyi Bilir” kitabı, Anasınıfı ve İlkokul öğrencilerimize mahremiyet konusunda farkındalık kazandırmakta ve konu ile ilgili sahip olmaları gereken bilgi ve becerileri edinmeleri için fırsat sağlamaktadır.

PDR Uzmanları tarafından verilen Mahremiyet Eğitimlerinde önemli bir kaynak olma özelliği taşıyan bu kitap, öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerini ve gelişmelerini sağlamaktadır. Okulumuzda uygun yaştaki her öğrenci bu kitaba sahip olmakta ve bu kadar önemli, hassas olan “mahremiyet” konusuna ailelerin de katılımı sağlanmaktadır.

“En İyi Arkadaşım Ben” Kitabı


Kaygı çağımız öğrencilerinin en önemli sorunu ve başarının önündeki en önemli engeldir. Öğrencilerimizin sınav kaygısı ve diğer kaygılar ile baş etme konusunda, kendi kendilerine yardım etmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan “En İyi Arkadaşım Ben” kitabı ile öğrencilerimizin “kaygı ile baş etme” becerilerin geliştirmeleri hedeflenmektedir.

“En İyi Arkadaşım Ben” bir kendine yardım kitabıdır. Bu kitap, öğrenciye kaygı yaşadığı durumlarda neler yapabileceği konusunda yöntemler ve yol haritaları sunar.

“Ergenlik: Çocukluktan Yetişkinliğe Çılgın Bir Yolculuk” Kitabı


Ergenlik insan hayatının en yoğun değişimlerin yaşandığı, en fırtınalı, hatta belki de en önemli dönemidir ve bu döneme ait yanlış bilgilenmeler, insanın tüm hayatını olumsuz etkileyebilmektedir.

Öğrencilerimizin ergenlikle ilgili en doğru bilgilere sahip olmalarını sağlamak, yaşayacakları bedensel ve duygusal değişimlere onları hazırlamak ve oluşabilecek sıkıntıları en aza indirmek amacı ile “ERGENLİK: Çocukluktan Yetişkinliğe Çılgın Bir Yolculuk” kitabı hazırlandı.

“Üreme Sağlığı ve Cinsel Sağlık” Kitabı


“Üreme Sağlığı ve Cinsel Sağlık” isimli kitap bir ergenin, üreme sağlığı ve cinsel sağlık konuları hakkında edinmesi gereken temel bilgileri içermektedir. Üreme sağlığı ve cinsel sağlık konusunun özel olması ve kitabın bu konulara ilişkin detaylı bilgiler içermesi nedeniyle öğrencilerimiz hazır olduğunda velilerinin talebi ile onlara ulaştırılmaktadır. Öğrencilerin cinsel sağlık bilgilerini edinme ve doğru anlama konusunda hazır olup olmadıklarını en iyi değerlendirecek olan ise PDR Uzmanları ve anne-babalardır.

Atatürk

Ansolon